Εισαγωγή στη διοίκηση της εκπαίδευσης – εννοιολογική προσέγγιση της διοίκησης της εκπαίδευσης – καθήκοντα του διοικητικού στελέχους – από τη ΄γενική’ στην εκπαιδευτική διοίκηση – η σχολική διοίκηση υπό το πρίσμα της συστημικής θεώρησης – χαρακτηριστικά γνωρίσματα της αποτελεσματικής διοίκησης.

 

Η λειτουργία του σχεδιασμού / προγραμματισμού – έννοια και σημασία του σχεδιασμού / προγραμματισμού - βασικά στοιχεία του σχεδιασμού / προγραμματισμού – διοίκηση με αντικειμενικούς σκοπούς – σχεδιασμός / προγραμματισμός στην εκπαίδευση.

 

Η λήψη αποφάσεων – εννοιολογική προσέγγιση του όρου απόφαση – είδη αποφάσεων – διαδικασία λήψης αποφάσεων – τρόποι βελτίωσης της ικανότητας λήψης αποτελεσματικών αποφάσεων – λήψη αποφάσεων στον τομέα της εκπαίδευσης.

 

Η λειτουργία της οργάνωσης – η έννοια της ‘οργάνωσης’ – διάκριση οργανώσεων – οργανογράμματα – βασικά στοιχεία οργανωτικού σχεδιασμού – συστήματα οργανωτικής δομής – συγκέντρωση και αποκέντρωση εξουσίας – γραφειοκρατική μορφή οργάνωσης.

 

 

Διεύθυνση και ηγεσία – έννοια και περιεχόμενο του όρου ‘διεύθυνση’ – έννοια και φύση της ηγεσίας – ηγετικά στελέχη (έννοια, ικανότητες, τρόποι επιλογής τους) – η λειτουργία της διεύθυνσης στο χώρο της εκπαίδευσης.

 

Η λειτουργία του ελέγχου – έννοια και σπουδαιότητα του ελέγχου – η διαδικασία του ελέγχου – είδη ελέγχου – χαρακτηριστικά αποτελεσματικού συστήματος ελέγχου – ανθρώπινη αντίδραση κατά του ελέγχου – έλεγχος στο χώρο της εκπαίδευσης – αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.

 

Στελέχωση των σχολικών μονάδων – έννοια και σπουδαιότητα της στελέχωσης – η διαδικασία της στελέχωσης - η στελέχωση στο πεδίο του εκπαιδευτικού μας συστήματος – επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

 

Εκπαιδευτικό δίκαιο – θεσμοί

 

Οικονομικά της εκπαίδευσης