ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Υποχρεωτικό και των δύο κύκλων (10 ECTS)
Σκοπός της ενότητας είναι η γνωριμία με ειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις που σχετίζονται με τη μαθηματική εκπαίδευση.
Στόχοι
- γνωριμία των στόχων και του περιεχομένου της διδακτικής των μαθηματικών όπως προκύπτουν από επιστημονικές θέσεις,
- προσέγγιση ζητημάτων πολιτικής, κοινωνικών ζητημάτων και σημασίας μαθηματικής εκπαίδευσης
- διάκριση των διαφορετικών προσεγγίσεων που συνδέονται με τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά:
- Βασικές θεωρητικές θέσεις της διδακτικής των μαθηματικών ως προς τη σημασία, τους στόχους και προγράμματα των Μαθηματικών.
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με τη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Δομή της ενότητας
Ενότητα 1 Μαθηματική Εκπαίδευση – ιστορικό γένεσης- θέσεις – απόψεις –(2 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα γίνει σύντομη ιστορική αναφορά για την δημιουργία της Διδακτικής των μαθηματικών. Θα παρουσιαστούν οι απόψεις που εκφράζονται σχετικά με το ερώτημα ‘τι είναι μαθηματικά’. Θα παρουσιαστεί η αντίληψη για τη διδασκαλία των μαθηματικών σήμερα.
Ενότητα 2: Προγράμματα Σπουδών στη ΜΕ (4 δίωρα μαθήματα)
Θα μελετηθεί η σχολή των ρεαλιστικών μαθηματικών της Ολλανδίας. θα παρουσιαστούν τα προγράμματα σπουδών της αμερικής Standard 2000 και CCSSM.
Ενότητα 3: Μάθηση των μαθηματικών (4 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν συγκριτικά επιστημονικές θεωρήσεις και ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τη μάθηση των μαθηματικών εννοιών
Ενότητα 4. Διδασκαλία των μαθηματικών (4 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν συγκριτικά επιστημονικές θεωρήσεις και ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών.
Διδασκαλία: 7 τετράωρα εβδομαδιαία μαθήματα
Παρουσιάσεις εργασιών: 1 τετράωρο
Αξιολόγηση
Διδάσκοντες
Χ. Λεμονίδης (υπεύθυνος)
Μ. Καλδρυμίδου
Μ. Τζεκάκη
Υποχρεωτικό και των δύο κύκλων (10 ECTS)
Σκοπός της ενότητας είναι η γνωριμία με ειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις που σχετίζονται με τη μαθηματική εκπαίδευση.
Στόχοι
- γνωριμία των στόχων και του περιεχομένου της διδακτικής των μαθηματικών όπως προκύπτουν από επιστημονικές θέσεις,
- προσέγγιση ζητημάτων πολιτικής, κοινωνικών ζητημάτων και σημασίας μαθηματικής εκπαίδευσης
- διάκριση των διαφορετικών προσεγγίσεων που συνδέονται με τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά:
- Βασικές θεωρητικές θέσεις της διδακτικής των μαθηματικών ως προς τη σημασία, τους στόχους και προγράμματα των Μαθηματικών.
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με τη διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών
- Βασικές θεωρητικές θέσεις σχετικά με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Δομή της ενότητας
Ενότητα 1 Μαθηματική Εκπαίδευση – ιστορικό γένεσης- θέσεις – απόψεις –(2 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα γίνει σύντομη ιστορική αναφορά για την δημιουργία της Διδακτικής των μαθηματικών. Θα παρουσιαστούν οι απόψεις που εκφράζονται σχετικά με το ερώτημα ‘τι είναι μαθηματικά’. Θα παρουσιαστεί η αντίληψη για τη διδασκαλία των μαθηματικών σήμερα.
Ενότητα 2: Προγράμματα Σπουδών στη ΜΕ (4 δίωρα μαθήματα)
Θα μελετηθεί η σχολή των ρεαλιστικών μαθηματικών της Ολλανδίας. θα παρουσιαστούν τα προγράμματα σπουδών της αμερικής Standard 2000 και CCSSM.
Ενότητα 3: Μάθηση των μαθηματικών (4 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν συγκριτικά επιστημονικές θεωρήσεις και ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τη μάθηση των μαθηματικών εννοιών
Ενότητα 4. Διδασκαλία των μαθηματικών (4 δίωρα μαθήματα)
Στην ενότητα αυτή θα μελετηθούν συγκριτικά επιστημονικές θεωρήσεις και ερευνητικά αποτελέσματα σχετικά με τη διδασκαλία των μαθηματικών εννοιών.
Διδασκαλία: 7 τετράωρα εβδομαδιαία μαθήματα
Παρουσιάσεις εργασιών: 1 τετράωρο
Αξιολόγηση
Διδάσκοντες
Χ. Λεμονίδης (υπεύθυνος)
Μ. Καλδρυμίδου
Μ. Τζεκάκη
- Teacher: ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΔΡΥΜΙΔΟΥ
- Teacher: ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ
- Teacher: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΕΚΑΚΗ
Σκοπός της ενότητας είναι η εισαγωγή και μελέτη στα ζητήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη των εννοιών στα μαθηματικά, την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων και το ρόλο των αναπαραστάσεων στη διαμόρφωση του νοήματος των μαθηματικών εννοιών.
Στόχοι:
Κατανόηση της οργάνωσης του μαθηματικού περιεχομένου
Κατανόηση της σχέσης μεταξύ μαθηματικού περιεχομένου και εννοιολογικών αντιλήψεων
Κατανόηση του ρόλου των αναπαραστάσεων στη δημιουργία των εννοιολογικών αντιλήψεων
Κατανόηση των σύγχρονων θεωριών μάθησης για την ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών και του τρόπου που επηρέασαν τη διδασκαλία των μαθηματικών
Περιεχόμενο
Βασικές έννοιες οργάνωσης των μαθηματικών
Βασικές θεωρίες μάθησης και ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών
Αναπαραστάσεις μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών
Βασικές θεωρήσεις της Διδακτικής των μαθηματικών για την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων
Αξιολόγηση: 2 εργασίες
Διδάσκοντες:
Μαρία Καλδρυμίδου (συντονίστρια)
Ξένια Βαμβακούση
Κωνσταντίνος Π. Χρήστου
Στόχοι:
Κατανόηση της οργάνωσης του μαθηματικού περιεχομένου
Κατανόηση της σχέσης μεταξύ μαθηματικού περιεχομένου και εννοιολογικών αντιλήψεων
Κατανόηση του ρόλου των αναπαραστάσεων στη δημιουργία των εννοιολογικών αντιλήψεων
Κατανόηση των σύγχρονων θεωριών μάθησης για την ανάπτυξη των μαθηματικών εννοιών και του τρόπου που επηρέασαν τη διδασκαλία των μαθηματικών
Περιεχόμενο
Βασικές έννοιες οργάνωσης των μαθηματικών
Βασικές θεωρίες μάθησης και ανάπτυξης μαθηματικών εννοιών
Αναπαραστάσεις μαθηματικών εννοιών και διαδικασιών
Βασικές θεωρήσεις της Διδακτικής των μαθηματικών για την ανάπτυξη των εννοιολογικών αντιλήψεων
Αξιολόγηση: 2 εργασίες
Διδάσκοντες:
Μαρία Καλδρυμίδου (συντονίστρια)
Ξένια Βαμβακούση
Κωνσταντίνος Π. Χρήστου
- Teacher: ΞΑΝΘΗ ΒΑΜΒΑΚΟΥΣΗ
- Teacher: ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΔΡΥΜΙΔΟΥ
- Teacher: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ
- Teacher: ΞΑΝΘΗ ΒΑΜΒΑΚΟΥΣΗ
- Teacher: ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΔΡΥΜΙΔΟΥ
- Teacher: ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΑΡΚΟΣ
- Teacher: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΕΚΑΚΗ
- Teacher: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΗΣΤΟΥ