Αντικείμενο του μαθήματος είναι οι τεχνικές της επιχειρησιακής έρευνας, οι οποίες χρησιμοποιούνται ευρύτατα στην ανάλυση και επίλυση καθοριστικών προβλημάτων βελτιστοποίησης μιας αντικειμενικής συνάρτησης υπό περιορισμούς. Το κύριο μέρος του μαθήματος καλύπτει τη θεωρία του Γραμμικού Προγραμματισμού, ενώ παρουσιάζονται επιπλέον η θεωρία του Ακέραιου και Μη Γραμμικού Προγραμματισμού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κατάστρωση προτύπων και στις μεθόδους εφαρμογής της θεωρίας για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων του μηχανικού. Παρουσιάζονται επίσης προγράμματα ηλεκτρονικού υπολογιστή που χρησιμοποιούνται για την επίλυση τέτοιων προτύπων – προβλημάτων όπως το δημοφιλές Microsoft Excel καθώς και τα LINDO και LINGO(www.lindo.com).
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η διδασκαλία των βασικών αρχών αειφορίας και η εμβάθυνση σε θέματα αειφορικής διαχείρισης πόρων, πράσινων τεχνολογιών και στρατηγικών αύξησης της περιβαλλοντικής επίδοσης των εταιριών.
Στο πλαίσιο του μαθήματος παρουσιάζονται απλές, αλλά και αναβαθμισμένες τεχνικές ελέγχου ποιότητας προϊόντων και διαδικασιών, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε παραγωγική μονάδα. Συνολικά επιδιώκεται η επαφή των φοιτητών με το βιομηχανικό κόσμο, μέσω της αντιμετώπισης ρεαλιστικών προβλημάτων - ασκήσεων με εφαρμογή ποσοτικών μεθόδων. Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή στις βασικές έννοιες ποιότητας καθώς επίσης και η παρουσίαση των κυριότερων επιστημονικών μεθόδων και τεχνικών του στατιστικού ελέγχου ποιότητας.
Αντικείμενο του μαθήματος είναι οι βασικές έννοιες και αρχές της Ποιότητας, Υγείας, Ασφάλειας και Περιβάλλοντος (QHSE), καθώς και στη φιλοσοφία και πρακτική των Ολοκληρωμένων Συστημάτων Διαχείρισης (Integrated Management Systems-IMS). Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κατανόηση των διεθνών προτύπων ISO (9001, 14001, 45001), στη διαδικασία τεκμηρίωσης, στην παρακολούθηση της συμμόρφωσης, και στις εσωτερικές επιθεωρήσεις, με στόχο τη διαρκή βελτίωση και τη συστηματική διαχείριση κινδύνων και μη συμμορφώσεων. Το μάθημα περιλαμβάνει επίσης μελέτες περίπτωσης (case studies) ώστε να ενισχυθεί η σύνδεση θεωρίας και πράξης σε πραγματικά περιβάλλοντα οργάνωσης και παραγωγής.