Κατεύθυνση Α - Ιστορία και Θεωρία της Δημιουργικής Γραφής
Στο μάθημα αναλύεται η διαδοχή των ποικίλων θεωριών που αφορούν κυρίως τον λόγο της λογοτεχνίας αλλά και συναφή ζητήματα που αφορούν τον χώρο της ιστοριογραφίας, οι οποίες οδήγησαν στη συγκρότηση του γνωστικού αντικειμένου της Δημιουργικής Γραφής. Οι δύο όροι είναι αλληλένδετοι και υποδεικνύουν ότι η εμπειρία του παρελθόντος πρέπει να συνδυαστεί με τις θεωρητικές αναζητήσεις του παρόντος καταλήγοντας στο ίδιο το γεγονός της δημιουργικής γραφής. Πρόκειται ουσιαστικά για τη συγκρότηση ενός πλαισίου αναφοράς, εντός του οποίου το εγχείρημα της γραφής συνδέεται με μια διαδικασία γνώσης και αυτοσυνειδησίας, έχοντας για κυρίαρχη δραστηριότητα την ανάγνωση και την επεξεργασία της πρότασης «όποιος διαβάζει γράφει».
Στο μάθημα αναλύεται η διαδοχή των ποικίλων θεωριών που αφορούν κυρίως τον λόγο της λογοτεχνίας αλλά και συναφή ζητήματα που αφορούν τον χώρο της ιστοριογραφίας, οι οποίες οδήγησαν στη συγκρότηση του γνωστικού αντικειμένου της Δημιουργικής Γραφής. Οι δύο όροι είναι αλληλένδετοι και υποδεικνύουν ότι η εμπειρία του παρελθόντος πρέπει να συνδυαστεί με τις θεωρητικές αναζητήσεις του παρόντος καταλήγοντας στο ίδιο το γεγονός της δημιουργικής γραφής. Πρόκειται ουσιαστικά για τη συγκρότηση ενός πλαισίου αναφοράς, εντός του οποίου το εγχείρημα της γραφής συνδέεται με μια διαδικασία γνώσης και αυτοσυνειδησίας, έχοντας για κυρίαρχη δραστηριότητα την ανάγνωση και την επεξεργασία της πρότασης «όποιος διαβάζει γράφει».
- Teacher: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΚΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Το μάθημα «Εργαστήρια Πεζού Λόγου: Μικρή φόρμα» ανήκει στο Α εξάμηνο σπουδών και είναι υποχρεωτικό. Στόχος του είναι να εισαγάγει τους/τις φοιτητές/τριες στη θεωρία και την εργαστηριακή συγγραφή της μικρής λογοτεχνικής φόρμας με αντιπροσωπευτικό της το διήγημα στην πεζογραφία. Ειδικότερα, οι φοιτητές/τριες θα γνωρίσουν τα βασικά και πιο γνωστά δείγματα γραφής από την παγκόσμια λογοτεχνία. Θα αποκτήσουν τη γνώση και τη δυνατότητα να εντοπίζουν τα δομικά στοιχεία του πεζογραφικού κειμένου (σκηνικό, χαρακτήρες, αφήγηση, πλοκή) και να τα αναλύουν. Έχοντας αποδομήσει το παράδειγμα θα συγγράψουν, ακολούθως, αντίστοιχο δημιουργικό κείμενο και θα είναι σε θέση να εξηγήσουν πλήρως τη θεματική, τη σκιαγράφηση και την «καμπύλη» των χαρακτήρων που επέλεξαν (αγγλ. character arc), την πλοκή των γεγονότων, τις αφηγηματικές τεχνικές, το ύφος και την αντίστοιχη γλώσσα, κ.ά.
- Teacher: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΥΡΟΦΟΡΙΔΗΣ
Το μάθημα «Εργαστήρια Ποιητικού Λόγου» προσφέρεται στο πρώτο Εξάμηνο Σπουδών, είναι Υποχρεωτικό και καταλαμβάνει δεσπόζουσα θέση στα περιεχόμενα του Προγράμματος. Σκοπός της Θεματικής αυτής είναι να μυήσει τους φοιτητές/τριες στον τρόπο με τον οποίο η πυκνότητα του ποιητικού λόγου και ο (εσωτερικός του) ρυθμός υπηρετούν το αισθητικό - συγκινησιακό και ηχητικό αποτέλεσμα, αλλά και σε ζητήματα ποιητικής (όπως ο ρόλος του ποιητή και της ποιητικής τέχνης στα ανθρώπινα, η προέλευση της έμπνευσης, ο σκοπός της ποιητικής δημιουργίας κ.ά.)
- Teacher: ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΕΛΗΒΑΣΑΚΗ