Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους/τις φοιτητές/τριες στις βασικές έννοιες, αρχές και αξίες του επαγγέλματος / λειτουργήματος της αθλητικής δημοσιογραφίας, καθώς και σε τομείς και πεδία που πρόσφατα έχουν εμφανιστεί και βρίσκονται στη φάση της εξέλιξης και ανάπτυξης. Επίσης, στοχεύει να εμβαθύνει, να εμπλουτίσει και να υποστηρίξει επιστημονικά και ερευνητικά τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του/της εκπαιδευόμενου/ης στο αντικείμενο, όπως η σύγχρονη γραφή της είδησης για κάθε Μέσο, αλλά και να γνωρίσει όπως και να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες/ουσες στην κάλυψη των νέων αθλημάτων που εντάσσονται στο πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων, συμπεριλαμβανομένου και τα ηλεκτρονικά αθλήματα (e-sports) που κατακτούν το αθλητικό κοινό με ταχύτατο ρυθμό. Ζητήματα που αφορούν την κάλυψη του αθλητισμού για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) αλλά και η απεικόνιση/αντιπροσώπευση του αθλητισμού γυναικών, πραγματεύονται κατά τη διάρκεια τους μαθήματος.
Αναλύονται βασικές θεωρίες και μοντέλα επικοινωνίας που εφαρμόζονται στη δημοσιογραφία όπως ο καθορισμός της ημερήσιας ατζέντας του κοινού από τα Μέσα (agenda setting) η κατασκευή του Θεματολογίου (agenda buylding), επιθετικές και αμυντικές στρατηγικές επικοινωνίας των επαγγελματικών αθλητικών οργανισμών και εξηγούνται τα κοινά τους σημεία και διευκρινίζονται οι μεταξύ τους διαφορές. Ακόμη, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στον ρόλο αλλά και στην αποστολή του Αθλητικού Συντάκτη τη σύγχρονη εποχή του Διαδικτύου και των νέων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών, που έχουν οδηγήσει το επάγγελμα σε φάση μετάβασης. Τέλος, το μάθημα πραγματεύεται τα χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το αθλητικό ρεπορτάζ και κατ΄ επέκταση την αθλητική ενημέρωση στους διάφορους τύπους Μέσων. Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων, οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές και θεωρίες στην πράξη μέσα από case studies, επαφή με επαγγελματίες, διαμόρφωση και παρουσίαση εργασιών.- Διδάσκων: ΜΑΡΙΑ ΜΑΤΣΙΩΛΑ
Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών/τριών με διαφορετικές ερευνητικές μεθοδολογίες (τόσο ποσοτικές, όσο και ποιοτικές) στο πεδίο των κοινωνικών επιστημών. Τόσο η ποικιλία, όσο και η συνεχής εξέλιξη των ερευνητικών μεθοδολογιών στις κοινωνικές επιστήμες επιτάσσει τη συνεχή παρακολούθηση της πορείας του πεδίου και την εξοικείωση των φοιτητών/τριών με την εφαρμογή των διαφορετικών μεθοδολογιών στο πλαίσιο της κοινωνικής έρευνας.
Παράλληλα, οι φοιτητές/τριες στο πλαίσιο του παρόντος μαθήματος εξοικειώνονται με τη διαδικασία του σχεδιασμού, της διεξαγωγής και της εξαγωγής αποτελεσμάτων τόσο ποσοτικών όσο και ποιοτικών ερευνών, γεγονός που τους επιτρέπει να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε μελλοντική ερευνητική «πρόκληση» κληθούν να αντιμετωπίσουν. Τέλος, οι φoιτητές/τριες θα εξοικειωθούν με τη χρήση ειδικών λογισμικών που χρησιμοποιούνται τόσο στην ποσοτική, όσο και στην ποιοτική έρευνα.
- Διδάσκων: ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΚΟΣ